tisdag, april 24, 2012

Nya odlingslotten

Jag har varit duktig idag och trädgårdsarbetat både på jobbet och hemma. Mycket ogräs är det i min nya odlingslott. Orkade bara halv landet, resten får bli till helgen. Hoppas på sol och värme så att jag kan kasta i potatisarna och fröerna i jorden och få se allt börja växa. Grannpojken är väldigt orolig för hur det kommer att gå för min odling, när alla äpplena ramlar ner rakt på min odlingslott. Och det funderar jag ju också på såklart, men något finurligt nät kan jag nog få upp på något sätt som fångar upp de smaskiga äpplena. Det är nämligen de godaste äpplena som växer på det där trädet, jag är nog mer bekymrad över hur mycket trädet skuggar odlingslotten. Det har jag inte helt koll på. Sol är ju bra för det mesta, men skugga är också bra. Lagom är bäst helt enkelt.