torsdag, maj 17, 2012

Missflyt i livet

Känner hur frustrationen inom mig stiger. Igår tappade jag min mobil telefon, eller rättare sagt jag fick troligtvis lite hjälp med att tappa den. Och idag fortsatte jag på samma sätt, blev av med bankomatkortet i en Swedbank bankomat. Fel kod hävdade maskinen, jag vill påstå att jag tryckte in samma kod som jag alltid har gjort. Antingen är jag smått galen eller så konspirerar tekniken emot mig. En teori som psykiatrin brukar betrakta som oroande, så jag skall nog inte ta upp saken med min psykiatriker på måndag när jag skall dit på besök. Ett annat möjligt scenario är att banken på något sätt spärrade kortet igår kväll när jag frågade om det gick att spärra mobil numret som kortet var kopplat till. De förstod inte alls min problematik och hade aldrig hört talas om att man kunde sms-tanka mobilen via telefonen kopplad till banken. Idag är det problemet löst eftersom kortet per automatik spärras när kortet makuleras. Det är ju på sitt sätt bra, men himla krångligt blir det. Tur att hyra och räkningar redan är inlagda, utom en mindre räkning från Odla.nu som jag får ge till någon rik vän att betala så länge. Ibland gillar jag inte mitt liv, idag är en sådan dag. Det är tur att jag inte är en av psykiatrins utåtagerande patienter, jag besitter en otrolig självkontroll och insikt om att mörkret inte besegrar ljuset. Jag klamrar mig fast vid det hoppet och välkomnar morgondagen, som rent teoretiskt kommer att vara mer lyckosam för mig.