måndag, september 03, 2012

Dagens prutningsbedrift

Den fina blå datorn
Förkyld och lite eländig begav jag mig mot Elgiganten för att köpa min fina blåa Acer dator, men jag kom hem med en vanlig grå/svart dator som var både bättre och billigare. (Lyckliga de som bor i Linköping säger jag bara, de kan köpa en blå Acer dator i sin butik minsann.) Lyxade dock till köpet med en ny skrivare, en Samsoniteryggsäck samt bläckpatroner. Nu höll jag på att glömma, en datorsladd till skrivaren köpte jag också eftersom en sådan inte följer med skrivaren. På order av min terapeuts man prutade jag 1500 kronor, fick antivirusprogram gratis och halva priset på skrivaren.
Min nya dator
Det bar emot, för i vanliga fall brukar jag låta honom stå för prutandet medan jag låtsas shoppa på andra sidan av butiken så att ingen skall tro att vi känner varandra, för att sedan sluta upp vid kassan och betala köpet. Men det gick vägen och jag är mycket stolt över min bedrift och att jag överlevde den pinsamma prutningsituationen.