fredag, juni 10, 2011

Min hjälte Christer

Jag och Christer har aldrig träffats, men idag står han högt på min lista av hjältar. Han gjorde inget utöver det som rimligen ingår i hans jobb, men han var duktig på sitt jobb och därför är han en hjälte i mina ögon och värd ett blogginlägg. Han jobbar (just nu i allafall) som receptionist på psykmottagningen som jag är inskriven på. Jag ringde dit idag och fick prata med denne Christer och fick ett så fint och trevligt bemötande genom hela samtalet, från hej till ärende till hej då. Antingen är han nyutexad eller bara en sommarjobbare och har inte hunnit snappa upp att man skall vara otrevlig och provocerande när man jobbar på en psykreception eller så har mottagningen fått tag i en riktig guldklimp till tjänsten. Jag hoppas på det senare, skulle vara väldigt tråkigt om han föll in i de andras provocerande dåliga attityd. Men idag skrev jag in honom på min lista över hjältar. Och det var inte bara det att han var trevlig, han höll också vad han lovade. Han pushade på mitt ärende och återkopplade redan samma eftermiddag. Är djupt förstummad.