söndag, augusti 12, 2012

Familjelivsläger

Har varit slöjdledare på Familjelivslägret 2012, vilken energikick det var och vad roligt jag hade. Jag tror, nä jag vet att barnen hade roligt. En del barn tyckte det var lite svårt men de tyckte att det var roligt i alla fall. Ah, det var så himla kul, ni skulle ha varit med!
På eftermiddagarna fick hela familjen komma och slöjda och då flödade det verkligen av kreativitet. Det var otroligt roligt att få möjligheten att vara en del av det, kände att Gud verkligen använde mina gåvor väl. Jag hade förberett tre olika aktiviteter: Fia med knuff (morots och potatistryck), oroar/mobiler och ljuslyktor. Mitt tema var återbruk, att göra något nytt av något gammalt och det blev väldigt bra. Första slöjd dagen var ganska lugn, men sedan var det fullt de andra två dagarna. Det var mysigt och roligt med få familjer och det var intensivt, roligt med många familjer. Ja, vad skall jag säga- det var en enorm förmån att få vara Familjelivslägrets slöjdledare på Hjälmaregården, den där veckan i augusti.