lördag, januari 26, 2013

Makalös kväll, med bästa sortens vänner

Idag ska jag ha en sådan där trevlig dag. Tvättar mellan klockan 07.00 till klockan 10.00. Sedan skall jag göra älgstek i lergrytan och däremellan diska mitt berg av disk. Sedan skall jag torka in disken. Ni ser vilken höjdar dag jag har framför mig? Sedan skall jag städa resten av lägenheten och helst ta bort sista julsakerna. Sedan skall jag ta ut älgsteken ur ugnen och börja skära rotgrönsaker som skall förkokas och sedan stekas i ugnen. Sedan skall bord dukas, förrätt göras, färsk apelsin/mango/blodapelsin juice pressas. och vid lämplig tidpunkt bör också en tidig lunch intagas, samt frukost. Allt bör vara klart till klockan 16.30, då eminenta gäster kommer på visit. De har under nästan ett år byggt upp höga förväntningar på middagen de är inbjudna till, så det gäller att jag levererar. Känner ingen press...Jag ser otroligt mycket fram emot kvällen den kommer att bli mycket trevlig!

Det blev en mycket trevlig kväll. Kvällens meny blev: Välkomst juice och nötter, räkfylld avokad med en vingrett av citronolivolja, balsamvinäger och örtpeppar, älgstek med rotgrönsaker och goda såsen var min varmrätt, blåbärs- och hallonsorbé med hallon och blåbär avslutade måltiden. Att jag fick dela denna festmåltid med bästa sortens vänner gjorde kvällen till en höjdpunkt.