söndag, februari 28, 2016

Måluppföljning jan-feb 2016

Under 2016 vill jag utveckla:
  • Självrespekt.
  • God ordning.
  • Odlingsintresse/Kreativitet.
  • Stabil ekonomi/ökat sparande/minskad konsumtion.
Uppnått mål
Delvis påbörjat mål
Inte alls påbörjat mål

Det har ju gått halv bra det här! Hm... mer rött får man leta efter! Eller nä... det är destruktivt att fokusera på allt rött. Några saker har ju gått bra. Det är det viktigaste. 

Självrespekt:

-Promenera hem från jobbet några gånger varje månad.
- Planera in och genomför en
naturupplevelse varje vecka. Min resa till Paris och Marseillie innehöll många fina naturupplevelser. Blommande körsbärsträd och hav. Skogen hemma i Sverige har jag också hängt i förståss.
- Utöva yoga eller annan träning en gång i veckan.
- Göra matsedel varje lördag.
- Äta på regelbundna tider.
- Minska snacksätandet.
- Minska på sofftiden.
- Läsa 15 minuter varje dag.
- Lägga mig i tid på kvällen, senast kl.23.00

God ordning:
- Städa varje tisdag.
- Plocka undan småsaker varje dag.
- Städa ett skåp eller i källaren varje månad. Har påbörjat ränsning av saker i skåpen. Jag har fokuserat på Ateljén och linneskåpet under februari månad.
- Diska efter varje måltid.
- Putsa fönster vår och höst.

Odlingsintresse/Kreativitet:
- Lära mig mer om stadsodling.
- Skriva kontrakt på nya odlingslotten.
- Odla tre rutor ätbart och en ruta blommor och utveckla balkongodlingen.
- Vara kreativ varje vecka. Har bland annat slöjdat i trä och ritat.
- Projekt: Bygga en kyrka till Advent.

Stabil ekonomi/ökat sparande/minskad konsumtion:
- Handla långsamt!
- Följa matsedel och veckohandla varje vecka.
- Handla råvaror efter säsong.
- Återbruka mera.
- Utveckla projektsparande.
- Öka mitt kapitalförsäkringssparande till 3000 kr/månad, senast sista augusti
-Förhandla med hyresvärden om att få ett cykelrum.