tisdag, november 25, 2008

Good Touch!

Under hela hösten sprang diverse upprörda representanter från hyresgästföreningen runt i mitt bostadsområde. De viftade med den ena efter den andra protestlistan, delade ut röda tygbanderoller att hänga ut genom fönstren, anordnade protestmöten och protestmarscher till stadshuset, allt för att försöka få regeringen att stoppa Familjebostäders ut-försäljning av just vårt bostadsområde. Under hela hösten gjorde jag nästan inget annat än att reta mig på dessa representanter. De hade nämligen en viss irriterande benägenhet att alltid ringa på, under bästa kabel Tv sändning (som ekonomiskt nog ingick i hyran, sedan det analoga nätet släcktes ner.) Jag vägrade naturligtvis att skriva på alla dessa fåniga protestlistor de sprang runt med. Det spelade ingen roll hur många olika argument hyresgäst-förenings-representanterna pressade fram, jag sa blankt nej varje gång! Jag ansåg nämligen att det inte spelar någon som helst roll vem som äger mitt hyreshus, så länge jag kan ringa vaktmästaren så fort min kran droppar och elementen tjärvar. Det var i alla fall vad jag trodde då. Nu i efterhand ångrar jag bittert att jag inte skrev under varenda protestlapp, för kanske hade just min namnunderskrift tvingat Familjebostäder att behålla sina hyreshus, i just mitt bostadsområde.

Mitt nya bostadsbolag, blåste mig nämligen på mitt gratis-kabel-Tv-utbud här om dagen! Det är ju omöjligt att tillfredsställa sitt flipp-behov mellan enbart kanal 1, 2 och 4. Det förstår ju vem som helst, utom mitt nya bostadsbolag förstås! Det är upprörande! Man borde inte få göra så mot sina hyresgäster, när man är ett stort och starkt bostadsbolag! Ja, ja, jag vet att man kan betala för att få tillbaka kanalerna, men att betala för något som förrut var gratis bär ju emot, eller hur? I brist på Kabelkanaler att flippa runt på, tvingades jag ta mig an YouTubes utbud. Och då när jag flippade runt som bäst, stötte jag på "Good Touch!" En otroligt söt film med engelsk text, som lär barn vad en bra beröring är för något och vad de kan göra för att skydda sig mot övergrepp. Så kanske var det tur ändå att jag inte skrev under några fåniga protestlistor, för då hade jag kanske aldrig hittat den här filmen?! Offra gärna 10 minuter av Ditt liv för att se filmen, Du kanske lär Dig något nytt som Du kan lära ut till något barn som Du känner. Vilket i sin tur kan leda till att ett barn räddas från att utsättas för övergrepp. Du förstår väl att det är välinvesterade 10 minuter av ditt liv,va?!