fredag, april 30, 2010

Det händer ganska mycket nu...

Har den senaste veckan ritat och klurat på ett bröllopshäfte till mina vänners bröllop. Efter en hel del sena timmar den sista veckan lämnade jag in slutprodukten till tryckeriet i torsdags. Det känns skönt, även om jag blev fyra dagar försenad på grund av förra helgens höga feber (39 grader) som deckade mig totalt.

I onsdags var jag med om en märklig upplevelse som fick mig i obalans. Det var min sjukgymnast som miste sin anslutning till landstingsavtalet då hon stod utan företag men erbjöd mig att gå kvar endå, mot att jag "återställde energin" mellan oss genom att ge något tillbaka (ja, hon är lite New Age inspirerad). Och själva tanken är god att man liksom kan betala med annan valuta än pengar, men samtidigt sa magkänslan mig att det var obekvämt. Men det blir knepigt i vårdgivare kontra vårdtagare situationen tycker jag. Sedan gav hon exempel på vad det kunde vara typ något jag skapar eller bakar något eller om jag vill beröra henne... och där blev det för mycket för mig. Där gick min gräns, egentligen vid ett mycket tidigare ögonblick men definitivt där. Så jag messade henne på kvällen och meddelade att jag avslutar min vårdkontakt med henne. Det känns bra, det som är jobbigt är att hon inte riktigt släpper taget utan fortsätter messa mig och ber om ursäkt och så, men jag undrar om hon verkligen fattar vad hon gjorde...

Ikväll väntar Valborgsmässoeld med goda vänner, det ser jag fram emot, men först skall jag gå stavgång och köpa barkmylla och rosjord till min odlingslott, plantera en ros och mylla lerjorden inför potatis sättningen den 1 maj.