lördag, maj 22, 2010

Den som längtar efter något gott får ibland gå långt...
















Jag googlade på nätet förra veckan om grönsaksmarknader och fick upp Bondensmarknad, så jag tänkte dit kan jag ju dra, för jag behöver köpa en paprikaplanta till balkongen. Så jag klev på tunnelbanan och åkte iväg till Karlaplan. Och då kan man antingen gå upp i uppgången mot Tessinparken där Bondens marknad skulle vara, eller så kan man ju gå upp åt helt fel håll och knalla runt halva Gärdet och entra marknaden från andra sidan av parken. Jag tog den långa vägen för vardagsmotion står ju som sagt ganska högt på "Att göra listan", okey mitt lokalsinne och kartläsningsförmåga bidrog också till omvägen. Men jag hittade dit, vilket ju är ett stort under. Köpte en paprika planta, en jordgubbsplanta och en mangold planta som osökt fick mig att tänka på min ungdomstid. Sen köpte jag färskt härligt surdegsbröd.