söndag, maj 09, 2010

Min Bucket list!

På sista tiden har jag funderat på saker som jag skulle vilja göra innan jag dör. Inte så att jag planerar att dö på något som helst sätt, jag tror snarare att det är den stundande semestern som påverkar tidpunkten för denna lista. Enda sedan jag såg filmen "The bucket list" för första gången, har jag känt en längtan efter att sätta upp upplevelser mål för mitt liv, saker jag skulle vilja uppleva innan livet tar slut. Att liksom alltid leva medan livet pågår, eftersom man aldrig vet när det kan ta slut. Så här är min lista...

Resa till Korsika
Cykla runt hela Märlaren
Äga en Mac dator
Äga en inspelningsbar DVD-spelare med stor hårddisk
Tracka i Grand Canyon och bo på vandrarhem på botten av ravinen och fota uppåt
Fjällvandra
Gå ner 18 kg
Resa med inlandsbanan
Resa ut i skärgården och plocka bär på självplock
Äga en kajak och vara med i en kanot/kajak klubb.
Byta jobb
Resa till Egypten utan att få magsjuka
Utveckla min kreativitet igen, rita, måla, skapa saker
Smälta ner allt mitt guld och göra nya saker av det som jag kan använda och trivas med
Åka Hurtigruten
Resa till Kina utan att gå vilse
Äga ett akvarie
Skaffa en hund
Äga/hyra en riktig kolonilott
Köpa en riktig säng som är fin och stilren
Hålla kontakten med alla mina vänner
Växa som människa
Listan över saker som jag vill göra är oändlig så det är tur att jag har hela livet framför mig att göra alla saker på och det är inte ens säkert att just de här önskningarna kommer att gälla hela livet. Kanske är det bara just idag som de gäller. Men utifrån vad jag ser nu, kommer mitt liv att bli innehållsrikt och spännande, även om jag bara hinner med en bråkdel av sakerna...