söndag, januari 09, 2011

Nya köksgardiner

Tyget till mina nya köksgardiner
Efter två timmar tillsammans med min nya symaskin, var jag beredd att ifrågasätta min medfödda intelligens. Tråden bara trasslade sig och jag fick sprätta och sprätta. Jag gillar ju att sy och är rätt duktig på det till och med, men det gick liksom inte att få ihop det. Det var nämligen så att efter dessa ovan nämnda två timmar, hade jag bara lyckas få ihop två raksömar. Men efter att ha studerat instruktionsboken, tre varv, trädde jag om symaskinen. Både undertråd och övertråd för att vara på den säkra sidan och då fungerade den plötsligt utmärkt. Av detta har jag lärt mig att symaskiner fungerar bäst om man trär dem rätt. När väl tråden slutat med att trassla sig, så gick det galant att sy köksgardinerna. Nu sitter mina nysydda köksgardiner på sin nya plats i köket, nystrukna och fina.
Mina nysydda köksgardiner