lördag, februari 18, 2012

En fantastisk dag i mitt liv

Jag har en sjukdom som flyttar in i min kropp just nu, i skrivandets stund. Förkylningen sprider ut sig och vinner plats allteftersom kvällen fortskrider. Därför skriver jag bara ett snabbt inlägg om min fantastiska dag som jag har haft idag, fram tills nu. Idag fick jag äntligen träffa min vän, det har vi sett fram emot länge. Vi promenerade runt i Gamla Stan och tittade in i mysiga butiker vi passerade. Gick en sväng till SF bokhandeln och jag inhandlade V-säsong 2, Eureka 3.0 och Eureka 3.5. Det känns så här i efterhand, rätt bra att de där filmerna följde med mig hem. För nu har jag över 38 graders feber och ont i hela kroppen. Men innan sjukdomen behagade ta för sig av min kropp och ork, avnjöt vi en fantastisk trevlig måltid på Restaurangkedjan Vapiono, smarrig oxfilépasta i gräddig rödvinssås blev mitt val denna gång. Fantastisk god och doggybag med hem- perfekt, sedan Chokladpudding, med grädde och jordgubbar. Hela den här fantastiska måltiden avnjöts i en mycket kär väns sällskap. En helt perfekt dag med andra ord, om man bortser från det där med febern och värken i hela kroppen.