lördag, februari 25, 2012

Slöjddag på Nordiska museet

Nu har jag kommit hem efter en otroligt rolig slöjddag på Nordiska Museet, tillsammans med fantastiska Anna Karin och cirka 15 slöjdsugna barn. Temat var slöjd i rörelse, utifrån "Legenden om Drömfångaren". Barnen fick börja med att göra en egen drömfångare, det gick väldigt bra fast de yngre barnen tyckte att det var svårt att knyta nätet. Utöver drömfångare, hann barnen slöjda många fler saker: gossedjur, kuddar, vedförråd, golfklubbor, ring på pinne, trädockor, fingervirkade sjalar med mera. Dessutom hann vi med att fika en stund. En väldigt kreativ dag med andra ord, som verkligen satte guldkant på skolslöjd utställningen som de har öppnat. Jag fick dessutom låna med mig mina bästa kompisars barn hela dagen, det var väldigt roligt att få dela den här dagen tillsammans med dem. De är fantastiska, de där grabbarna. Gilla knappen i klickad! Efteråt lämnade jag igen barnen igen, i förroten bortanför min och fick fantastiskt god mat, gemenskap och filmmys tillbaka. Nu drömmer jag om...det får ni veta mer om den 8:e mars...Hi, Hi, Hi!