lördag, juni 02, 2012

En framgångsrik dag

I dag har jag haft en framgångsrik dag. Vaknade klockan 05.23 och somnade om till 10.45. Dagen började bra med andra ord. Sedan lyssnade jag på Harry Potter som talbok i ett par timmar medan jag åt frukost och vilade mig fram till klockan 14.30, då jag åt lunch. Efter lunchen började jag städa köket och diskade. Och när jag var klar med det, så bakade jag rabarber- och kardemumma muffins och kokade nästan rabarber- och jordgubbssaft. (När slutfinishen skulle ske, upptäckte jag att jag inte hade något socker hemma, så jag får göra saften i morgon i stället). Är mycket glad för dagen och för att jag orkade göra så mycket. Vad då mycket tänker Du, hon vilade ju största delen av dagen. Utifrån mitt  perspektiv är det just vilan som gör dagen framgångsrik och dessutom blev köket skinande rent.