torsdag, maj 31, 2012

Dagens upptäckt!

I dag upptäckte jag vad jag länge har vetat om, mitt pass går ut i morgon. Jag borde förnya det innan det går ut, det blir nämligen väldigt komplicerat om jag missar att förnya passet i tid. Min legitimation gick ut i februari. Så i morgon är liksom sista dagen jag kan intyga att jag är jag och all tid efter det skulle innebära väldiga problem och mycket krångel. Det ligger i min natur att vilja undvika problem och krångel, så i kväll bär det av till Passexpeditionen för att skaffa pass och nationellt legitimationskort. Känner spontant att jag borde ha fixat detta när jag var nyklippt och inte nu fem veckor senare när jag borde klippa mig igen. Det är nackdelen med kort hår. Väntar fortfarande på koden till mitt kontokort också, förhoppningsvis kommer den med posten idag, annars måste jag låna pengar till pass och leg. Men det ordnar sig nog. Det gör det mesta i livet, trots allt.

PS. Så här i efter hand kan jag konstatera att jag inte var ensam om att komma på att man borde skaffa pass i dag. Hela världen, utom tre, var före mig i kön och det tog en och en halv timme av köande innan det var min tur. Passkortet blev bra med autografen blev en ren katastrof-det är tur att så få människor verkligen tittar på hur man skriver under på kvitton och dylikt. DS.