fredag, maj 01, 2015

1:a maj och jag vill protestera

Orkar såklart inte inte ut i ett riktigt demostrationståg, men det betyder inte att jag inte har saker jag vill demostrera och protestera mot.

Jag protesterar mot: datorer som glider ner från soffan och går sönder när de slår i golvet, sociala missförhållanden, rasism, högmod och girighet, våld, övergrepp, trafficking, isterband, pölsa, fattigdom, diktaturer, kastsystem, fattigdom, utsatthet, incest, cancer och andra svåra sjukdomar, miljonprojekt, tältdukar som inte tål regniga somrar, skoskav, mord, rån, för stora barngrupper i förskolan, segregation, missbruk, spelberoende och att behövande- och psykisktsjuka inte får den hjälp de behöver.

Det finns hur mycket som helst att protestera mot och jag är glad över att jag får bo i ett land där det är tillåtet att protestera och säga sin mening. Glad 1maj, hitta något att protestera mot!