måndag, maj 25, 2015

Maj månad är magisk

Månadens tema på Montly Makers var magi,funderade länge på vad jag skulle göra och av vilket material. Det var så svårt att komma på något att jag länge tänkte att jag skulle hoppa den här månaden, men tillsist valde jag att skapa något i lera, eftersom jag hade 5 kg lera att skulptera upp. Den 9:e maj började nämligen min Raku kurs på Ågesta folkhögskola. De tre första kurstillfällena är vikta åt att skapa och skulptera av leran, sedan blir det tre tillfällen i juni då sakerna skall Rakubrännas och få sin japanska krackelerade style. Mitt månadsbidrag till Montly Makers blev en trollerihatt där en nyss framtrollad nyfiken kanin tittar upp. I juni skall hatten bli svart, kaninen vit och trollstaven skall så klart bli klassiskt svart/vit.


Min keramikmagister tappade en bricka med mina småpryttlar, så tyvärr gick trollstaven sönder. Trollstaven får jag tillverka med ett annat material, det är inte hela världen. Jag älskar min lilla trollerikanin, är så nöjd med resultatet..