onsdag, februari 24, 2010

Det är verkligen kaos i Stockholm


Det talas ofta om kaos så fort det snöar lite och Tunnelbarnan är lite sen. Men nu, när nästan hela tunnelbanesystemet ligger nere och tågen ovan jord är inställda, då är det verkligen kaos. Jag har dock fnyst lite och tänkt att folk får väl planera sina resor efter omständighetarna. Men efter att ha köat i evigheter och väntat i massa minusgrader, på bussar som kommer när dem känner för det, så är jag benägen att skriva egna kaosrubriker i Metro. Och det verkliga beviset på att det råder kaos i Stockholm fick jag i morse, då busschaffören som körde bussen bad Mig guida honom till Norsborg. Då är det verkligen kaos på riktigt och inte bara en rubrik i Metro. Jag kan dock tillägga att vi faktiskt kom fram till Norsborg, i tid till och med!