onsdag, augusti 11, 2010

Sista semesterveckan...

Borde kanske deppa, i morgon tar min semester slut, men helt ärligt längtar jag till mitt jobb. Sex veckors semester, har den inverkan på mig. Vanligtvis brukar de två sista veckorna vara jobbiga och jag brukar fuska med portfoliojobb som alltid släpar efter. Men i år har jag varit duktig på att ha semester, inte en enda jobbgrej har jag gjort.

Programmet under min sista semestervecka är terapi, poolbad, ridning, trädgårdsskötsel, klippning, sömnad, shopping och lite mer terapi. Ett gediget program med andra ord. Idag avklarade jag ridningen med bravur. Solen sken och himlen var i det närmaste molnfri. Hästen var stabil, lugn och av den rundare sorten. Den lunkade stillsamt fram längs med grusvägar och över ängar, med mig på ryggen. Lite mysigt och utsikten var fin. Jag blev inte avkastad en enda gång, troligtvis skulle den runda lilla hästen inte klara av den manövern, men jag väljer att tro på att vi hade en person/häst kemi som inte hette duga.