tisdag, augusti 17, 2010

Ett roligt missförstånd...

Var med om en rolig grej igår som jag ser som min plikt att dela med mig av. Cyklade till K-Rauta i Kungenskurva för att handla lite virke. När jag kom hem med mina 29 meter virke, fast snurrad vid cykeln, mötte jag min vaktmästare som självklart undrade vad jag skulle med allt virke till. Jag berättade att jag skulle bygga en kompost i vardagsrummet, vilket ju var lite slarvigt uttryckt kanske, i alla fall blev stackarn alldeles upprörd och förklarade att jag kan ju inte ha en kompost på parketten. Naturligtvis förstår jag det, så jag förklarade lugnande att jag bara har vardagsrummet som byggrum, komposten skall jag ha i odlingslotten. Ett väldigt roligt missförstånd...
Efter x antal spikar, skruvar och beslag blev min lilla kompost färdig till sist. Nu står den oljad och fin inne i mitt kök så det blir mickro mat till middag idag.