söndag, februari 06, 2011

I förkylningens spår

I förkylningens spår känner jag mig både kreativ och utmattad på samma gång. Längtar efter semlor också, men söndagsmyset får vänta tills efter blogg inlägget. Trots förkylning och feber är kreativiteten på topp. Igår gjorde jag äntligen min pilkorg färdig, som jag har tänkt ha i mitt kök som äggkorg. Sydde dit innerfoder och kantband, dekorerade kantbandet med mitt tvinnade garnsnöre. Min terapeut har en äggkorg i sitt kök och det är så mysigt. Det är från henne jag har fått idén, ifall att ni undrar hur jag har kommit på att ha mina ägg i en korg och inte i kylskåpet som alla andra.

När jag letade efter stuvbitar i min tyglåda till ett annat syprojekt, hittade jag ett tyg som jag uppenbarligen hade tänkt att sy en gardinkappa av, så det gjorde jag idag. (Mellan nysningarna och febertopparna, vill säga). Är fortfarande inte säker på om det är en julgardin eller en sommargardin? Nu känner jag mig dock redo för att övergå till den där semlan, som jag pratade om att jag var sugen på. Har en god vän att tacka för att jag kan äta semla idag. Stort tack till Dig!

Tredje semlan, 2011