fredag, augusti 05, 2011

Shopping dag

Idag var sista shoppingdagen. Jag behövde först och främst ett nytt handbagage. Ett på hjul. Så det var viktigt att vårt sista shopping mall hade en Samsonite butik. (Jag har nämligen insett att det behövs ett mirakel för att jag inte ska åka dit för övervikt på hem vägen). Så jag kom på den lysande planen att fuska och ska därför köpa ett handbagage som rymmer mer och sedan får jag hoppas att ingen på flyget kommer på idén att väga handbagaget. Vi hittade vårt shopping mall och sedan kunde jag börja investera mina pengar på diverse bra kläder. Är bland annat mycket nöjd med en dunväst, vinterskor och den röda stickade tröjan. Till sist hittade jag också min väska, en underbar vinröd/cerisefärgad Samsonite väska med fyra hjul. En fantastisk liten sak. På kvällen var det packning som gällde, för i morgon börjar resan hem igen. Skönt på sitt sätt, för jag längtar verkligen hem. Men samtidigt är det ju underbart att resa runt i världen och se nya saker. Jag kommer att sakna mina bekymmerslösa dagar i Jeepen och de ändlösa vidderna, en del musikupplevelser skall det dock bli skönt att vila ifrån. Vilken härlig semester vi har haft.