torsdag, december 29, 2011

Jag erövrar livserfarenhet varje dag

Snart är det nyårsafton och jag kan lägga till ytterligare ett år av livserfarenhet på min meritlista. Har jag vuxit under det här året, har jag lärt mig något? Ibland tror jag det, andra dagar gnager tvivlet inom mig. Nyårsblogginlägget inför 2011, lämnade en fråga efter sig: skulle jag klara av att skriva fler än 111 inlägg under det nya året? Ja, åtminstone det uppnådde jag, 141 inlägg stannade det på!

Höjdpunkter 2011:

  • Att några av mina äldsta vänner bor i en förort nära mig numera! Så glad för det, de betyder så mycket för mig och berikar mitt liv enormt. Det har varit roligt att dela deras liv på nära håll.
  • Det var en helt underbar vinter, med rimfrost och glittrande snötäckta vidder.
  • Jag utbildade mig till slöjdcirkus pedagog och lärde mig fantastiskt mycket om traditionellt hantverk och min inneboende kreativitet väcktes igen och fick nytt liv. 
  • Jag sparade ihop pengar till en ny dator och en symaskin. Är så glad för det. 
  • Jag hade en fin fest med goda vänner i min hall, det var en ny festsal som jag inte visste att jag hade förrän jag testade idén.
  • Jag gjorde om ordningen i min odlingslott, det blev mycket bra och skörden god.
  • Lill kanin fick en ny utebur.
  • Jag hade ett samtal med en människa som blev oerhört värdefullt för mig. Så tacksam för det.
  • Min resa upp till Norrbotten, ljuset, naturen och Tant Gerd, fantastiskt roligt och värdefullt minne för mig.
  • Samlade ihop pengarna som behövdes till den fantastiska USA resan! Vilken enorm bedrift det var! Vilken resa det var! Vad glad jag är för att jag fick möjlighet att uppleva den resan tillsammans med min gode vän!
  • Fick ny barngrupp, nytt arbetslag och ny chef, som alla har bidragit och berikat mitt liv.
  • Fick förlängt skydd kring mina personuppgifter! Så skönt och tryggt!
  • Fick reda på att jag ska få ställa ut ett löv på utställningen "Ser du löven för alla träden" på Liljevalcs. Kul och inspirerande, kommer att sätta min kreativitet på prov.
  • Fick insikt om att ensamhet och övergivenhet inte är samma sak.
  • Transformation- en kväll med Gud, en helt fantastisk upplevelse som jag fortfarande njuter frukterna av.
  • Att jag inte fick min vanliga julångest i år.
  • Christopher Paolini skrev äntligen sista delen till Eragon serien, Arvtagaren. Vilken lycka det är!
  • Att jag fick en stereo i födelsedagspresent/julklapp. Den gläder jag mig mycket åt.
Nu undrar du kanske om mitt år bara har varit fyllt med höjdpunkter och så har det naturligtvis inte varit, ångestsvackor har kantrat livstråden, trauma minnen i terapi bearbetats, sömnlösa nätter har förekommit- men jag ser ingen anledning att stanna upp vid det svåra och tunga. Ty det är i det goda runt omkring som kraften finns att hämta. Jag undrar just vad nästa år kommer att medföra och berika mitt liv med? År 2012, vad spännande det skall bli! Jag är redo att möta ett nytt år.