måndag, december 19, 2011

Julfint i lägenheten


Jag har lyckats trotsa lättjan som bor i mig alternativt har jag trotsat min psykiska ohälsa, oavsett vilket så är lägenheten städad till 2/3 delar. Ett enormt steg framåt. Det är arbetsrummet som är i ständigt kaos, men en verkstad måste inte vara i perfekt ordning har jag kommit på. Det skall synas att det förekommer kreativa verksamheter där, men å andra sidan bör man komma in i rummet, vilket i nuläget är tämligen svårt. Så det finns ett visst utrymme för förbättringar i det åsidosatta arbetsrummet. Men jag har hela livet på mig, eller i alla fall till slutet av Januari då en god vän till mig kanske kommer på besök och behöver få bo där. Just nu känner jag mig i alla fall redo för att möta julfirandet med goda vänner i Dalarna, det är bara julkrubban som jag inte har orkat ta fram än och blomster julgruppen jag brukar göra varje år.