söndag, juni 23, 2013

Fjärdlång, dag 3

Eftersom min fot gjorde väldigt ont redan på morgonen när jag vaknade, bestämde jag mig för att ta den tidiga båten hem. Packade ihop när solen hade torkat tältet från nattens regn, solade lite och haltade iväg till båtkajen. Lite för ivrig att komma hem, skulle det visa sig. Av bara farten bordade jag en betydligt tidigare båt än vad jag hade tänkt och slutdestinationen var också helt fel, under rådande buss strejk. Men Waxholmsbolaget var schyssta nog att släppa av mig på Örnö, där min rätta båt skulle passera 1,5 timme senare. Fick alltså två öar till priset av 1, inte illa av ett misstag. Men utan stukad fot och slaget ben hade vistelsen på Örnö varit mer njutbar förstås. Klockan 18.00 var jag hemma i betongförorten igen. Borta bäst, men hemma good enough!