måndag, maj 09, 2016

Mail kontra snigelbrev

Det är något genuint och vackert med handskrivna kort och brev. Omsorgen som läggs ner i de snirkliga bokstäverna och presentmöjligheterna ett vadderat kuvert erbjuder. Man känner sig speciell. Det här är anledningen till att mail aldrig kan konkurrera med snigelbrev. Så fort avin dimper ner genom brevinkastet tänds en förväntan i själen och stjärnglitter i ögonen. Något spännande är påväg att avslöjas. Ett mail avslöjar allt omedelbart, drar aldrig ut på spänningen. Är lite kliniskt och opersonligt till sin karraktär.

Idag fick jag en postavi. Ett vadderat kuvert adresserat till mig. Ett paket från bästa sortens vän, en vän som förstår vad som är viktigt i livet. En gåva utan gränser. Det kan bli vad som helst. Det är bara min fantasi som sätter gränser. Och kanske min förmåga att forma fina stygn med nålen. Jag är långt ifrån en skicklig brodös. Kanske blir det ett självporträtt, ett vist ord eller kanske en busig katt?! Jag älskar äventyr och snart ska jag börja ett nytt...