onsdag, maj 04, 2016

Odlingslotten är invigd.


Det har varit lite upp och ned med odlingslotten eller rättare sagt med mina känslor kring odlingslotten. Den här resan började med ilska i höstas när hyresbolaget jämnad mina gamla odlingslotter med marken och körde alla min växter till tippen. Då var mina känslor i kaosläge. Efter ett par ilskna mail, fick jag dock löfte om ersättning för de förstörda växterna. Då kändes det bättre igen. Sedan byggde man de nya odlingslotterna och då fick jag en lott istället för två som jag hade förut. Då kände jag mig besviken. Sedan fick jag erbjudande om att få en till odlingslott och då blev allt perfekt igen. En vecka senare fick jag reda på att odlingslotterna skulle lottas ut eftersom det var sex personer som ville ha en till och det fanns bara fem stycken odlingslotter. Då blev det jobbigt igen. Tänk om jag skulle bli utan? Suck! Men sedan kom dagen för utlottningen och då dök bara fem personer upp, så alla som var där fick en och jag var ju där! Nu känns allt perfekt!

Har inlett odlingssäsongen med att sätta potatisen som jag fått av Paula och Jan. Jag tror det kan bli bra! Nu har jag bara fem rutor kvar att planera och plantera i!