onsdag, december 29, 2010

Det är aldrig för tidigt att börja drömma

USA i sommar- utopi eller verklighet?
Jag har fått förfrågan om att åka till USA i sommar och trots att snön yr utanför mitt fönster, kastar jag mig in i denna vilda dröm. Min plan är att leva enkelt i sex månader, fasta från nya DVD filmer och samla pengar på hög. Sedan skall jag under fyra veckor spendera väldigt mycket pengar på en bilresa tvärs över USA, från NEW YORK till SEATTLE och tillbaka igen. En grym resa, men läskigt att spendera så mycket pengar på sig själv och flyktiga upplevelser. Budgetmässigt hamnar jag med stor sannolikhet på noll kronor efter hemkomsten och får börja om från början med att bygga på min pengahög. Kommer det att vara värt det? Troligtvis. Hur som helst har jag sagt ja. Nu gäller det bara att hålla hårt i slantarna så att det räcker till resan, helst utan att behöva äta nudlar i ett halvår. Önskar mig själv lycka till, men det ser rätt bra ut. Det borde gå. Självförtroendet är på topp, jag har redan mer än hälften av pengarna som behövs. Jag saknar bara 15.000 kr, behöver således bara spara runt 3000 kr per månad. It's doable, som man säger i Amerika..