fredag, april 15, 2011

Dagen efter och jag är inte trött

Igår var det soligt och fint i Stockholm. Jag hade stämt träff med en gammal vän som jag inte hade sett på flera år. Jag gillar vänner och med riktigt bra vänner kan man ta vid där man slutade sist och så var det igår med min vän. Det var väl fyra-fem år sedan vi sågs, men det kändes inte så. Det var naturligt att bara prata på med varandra, som om vi sågs varje dag. Det är roligt med sådan vänskap. Vi var på Junibacken med hennes son som verkligen gillade stället och vi stora gillade sagotåget väldigt mycket. Så mycket att vi fick ett gratis åk av personalen i kassan. Underbart. Vi avrundade dagen med en solig och härlig promenad på Skansen. Det var bara en del vårpigga djur som hade vaknat, sälen låg och solade, räven åt något med lurvig svans, björnarna lunkade på och älgen låg och idisslade. Jag njöt av vänskap, atmosfär, kulturhus, utsikt, sol och vårblommor. En riktigt bra dag helt enkelt. Och idag, dagen efter, är jag inte sjukt trött som jag brukar vara när jag dagen innan har gjort en "heldag" ute i världen. Det är så otroligt häftigt. Om ni inte brukar bli trött av att umgås och göra roliga saker, kan ni säkert inte sätta in er i den känslan, utan tycker nog att jag är en besynnerlig människa. Och kanske är jag det, men jag förstår precis hur häftigt det är att orka göra saker två dagar i rad. Det är ett framsteg i mitt helande. Idag gör jag vårfint ute på min balkong. Längtar efter att plantera nya blommor där, men först skall det skuras och fejas. Och jag orkar faktiskt göra det! I min verklighet och värld är det stort.