lördag, mars 24, 2012

Mitt hemliga slöjd projekt

Halsbandshängare
Jag är färdig med mitt hemliga slöjd projekt nu. Jag har täljt en halsbandshängare till en av mina bästa vänner. Jag vet att hon önskade sig en, för under en pysselkväll fick hon lov att låna sin dotters till de halsband hon fixade i ordning. Den är gjord av en gren från min terapeuts bokträd och plattan är från deras nedsågade en träd. Den var verkligen rolig att göra. Borrmaskin fick jag låna av min goda väns man och jag förstår inte hur jag har klarat mig utan borrmaskin. Det var ju jätte roligt att borra, nu står det borrmaskin på min önskelista efter slöjdhästen och bandsågen. Plattan slipade jag med min nya elektriska hörnslipmaskin, den var också rolig att jobba med, sedan fin slipade jag plattan också med vanligt sandpapper. När plattan torkade sprack den och när jag googlade så visade det sig att plattor alltid spricker, men sprickan gick att såga bort så det gjorde inget. Sist av allt målade jag den vit med allmogefärg.