torsdag, maj 23, 2013

Prag dag 1

 
Flygresan gick bra liksom transporten till Hotellet, åkte hotellets egen minibuss direkt från flygplatsen till hotellingången. Väldigt bekvämt om jag får säga det själv. Efter att jag installerat mig på hotellet, begav jag mig till första bästa restaurang för att intaga lunch. Det blev Kycklingspett med inlindat bacon med broccoli. Verkligen väldigt gott. Efter lunchen begav jag mig mot Gamla stan för att påbörja shoppingen. Nej, skämt å sido, begav mig mest till Gamla stan för att insupa kultur och arkitektur, avnjöt en klassisk konsert också som varade i en timme. Den var en halvtimme för lång, så i efterhand var jag glad att jag inte hamnade på konserten som var en och en halv timme i katedralen. På stadens bibliotek hade de en häftig skulptur, gjord av böcker och spegelglas. Hur cool som helst. Eftermiddagsfikat intogs på TGF, Jordgubbs cheescake mums! Sängarna på hotellrummet var väldigt vackra men hårda, fast enligt mig är det bättre än när de är för mjuka. Det var i alla fall skönt att krypa ner i sängen efter första dagen i Prag.