måndag, maj 23, 2011

Har trotsat sjukdomen och sått frön idag


Idag har jag sått alla frön i min odlingslott, det var knappt att jag orkade det. Sjukdomen tar ut sin rätt och gör mig väldigt orkeslös, även om medicinen verkar och sakta gör mig friskare för varje dag som går. Nu gäller det bara att komma ihåg att vattna varje dag och så hoppas jag på skörd i augusti när jag kommer hem från min USA resa. Fast det är klart, jag har ju fått lära mig av en tant på gården att man inte kan odla tomater i odlingslotten, de växer bara i hinkar med hål i. Jag tror dock att mina tomat plantor har större förutsättningar att överleva i odlingslotten, medan jag är i USA än i en hink på balkongen. Är hur som helst väldigt tacksam för plantorna som jag har fått av en vän på en traditionell påskfest tidigare i år.