söndag, oktober 30, 2011

Dream board

Har länge funderat på att göra min egen Dream board. Men vad skulle min innehålla? Så mycket av det jag längtar efter är egentligen bara tomthet. Vad ger de sakerna mig efter att jag har skaffat dem? Oftast ingenting, är då de sakerna verkligen något att drömma efter?! För er som aldrig har hört talas om en Dream board, så det en visuell bild att fokusera på för att förverkliga sina drömmar, att se målet framför sig, ha något att sträva efter, en inspirations källa för att man skall komma vidare i livet.

På min Dream board skulle det finnas många fina bilder och en del citat: Jag vill ha en hund, en gullig hund ska det vara. Jag vill vara med och förändra verkligheten för barn som far illa. Jag vill ha en säng att sova i, skön och vacker skall den vara. Jag vill ut i världen och se mig omkring och möta nya kulturer och intryck. Jag vill ha en ny soffa som är lika bra som min gamla. En platt Tv, när min tjock Tv går sönder. En Ipad, bara för att jag vill ha en. Ett objektiv till kameran, så jag kan göra stora förstoringar av kort jag tycker om. Jag vill gå ner i vikt, för att det är bra för mig. Jag vill ha en stuga, men inte den stuga som jag äger en sjätte del av. Jag vill ha en odlingslott till, så jag kan odla mera saker som jag tycker om. Jag vill ha fler kompisar. Bordsgemenskap skulle definitivt få ett hörn på min Dream board.  Jag vill växa som människa och utvecklas på alla plan. Men framför allt vill jag göra avtryck i universum, men hur ser det ut i bildform? Allt det och antagligen lite till skulle vara med, om jag en dag gjorde en egen Dream board.

Hur skulle Din Dream board se ut?