onsdag, oktober 12, 2011

Jag ska ställa ut på Liljevalchs nästa år

Jag fick idag reda på att jag kommer att få göra ett "löv" till det kollektiva verket ”Ser du löven för alla träd” på Liljevalchs nästa år. Känns väldigt spännande och samtidigt utmanande, hur skall jag få mitt "löv" att sticka ut bland de andra 1999 löven? Vad vill jag att mitt löv skall säga om vem jag är och vilket avtryck vill jag göra i universum? Vad himla kul det kommer att bli. Yes, it made my day. 

"Ser du löven för alla träd" är ett projekt i samband med Hemslöjdens 100-års jubileum. På Liljevalchs kommer hundra träd att växa fram, ett för varje år som Hemslöjden har funnits och är insamlade från norr till söder. Varje träd består av tjugo löv och kommer ha en silhuett som har inspirerats av kurbitsen. Löven kommer efter utställningen att säljas till högstbjudande på en auktion, till förmån för VI-skogen som planterar träd i östra Afrika.