fredag, juli 22, 2011

Cedar Point, Sandusky, dag 20


 Vi har i dag varit på Cedar Point med sjukt höga berg och dal banor och jag har åkt fler än jag ville. Mitt ressällskap är vansinnigt förtjust i sådana saker. Vårt besök fick dock avbrytas efter sju timmar eftersom parken drabbades av två åskoväder i rad, så alla åk attraktioner fick stänga. En av oss är mer ledsen för det än den andra. Jag kan inte låta bli att känna mig nära döden hela tiden när jag åker berg och dal banor, mitt nervsystem är inte gjort för sådana saker. Men jag var inte lika livrädd som jag brukar vara, trodde bara en gång att jag inte skulle överleva och att åkturen aldrig skulle ta slut. Träbanor är inte min grej, men alla vatten grejer är det! Tyvärr fick jag hålla till godo med vatten karusellerna för något bad hanns inte med idag, som den ursprungliga tanken var. Kom hem till hotellet och möttes av rubrikerna från terrordåden i Norge, kontrasten blev så stor, från Ceder Points tjo och stimm till det kaos och skrik som måste ha hörts från ungdomarna på Utøya. Så hemskt, så meningslöst.