måndag, juli 04, 2011

New york, dag 2

Idag vaknade kroppen enligt svensk tid, längtar efter att hjärnan och kroppen skall gå efter samma tid. Vaknade alltså tidigt, 03.34 men startade inte dagen förrän långt senare. Långt och långt, klockan 04.23 startade jag igång datorn och surfade runt för att fördriva tiden.
Vid sex tiden duschade vi och sedan gav vi oss iväg på frukost jakt. Men först besökte vi Ground Zero och promenerade runt lite. (Åt en fullkorns bagel med bacon och vändstekt ägg och en örtkryddad potatisplätta. Låter mastigt och man stod sig länge). Efter frukosten åkte vi till ett vackert designat museum och promenerade runt i Central Park. Och sedan resans höjdpunkt nr 1 i ordningen, köpet av min nya kamera Nikon D5100. Klantade mig lite och drog på mig en garantisedel som kostade mig en del. Det är väl inte hela världen intalar jag mig själv, livet går vidare som man brukar säga. Men ändå, det känns och solkar lyckoruset en aning. Men det är bara att skaka av sig, det var ett misstag och det är väl inte fel att ha en garanti i tre år på en kamera som jag kommer att älska länge, länge. I kväll väntar fyrverkerier på oss och vi skall ut och fira Amerikanernas nationaldag.
4 Juli 2011