onsdag, juli 27, 2011

Fredrick-Buffalo drive, dag 25


Vi började vår färd mot Buffalo med att köra i rakt motsatt håll, för vi ville köra genom Amish området i Lancaster och titta lite där först samt se kärnkraftverket på Three mile Island. 

(Harrisburgolyckan betecknar det haveri som kärnkraftverket Three Mile Island i Harrisburg, Pennsylvania drabbades av den 28 mars 1979. Orsaken till olyckan var en feltolkning av tillståndet i primärkretsen. Man hann vidta flera åtgärder som förvärrade situationen och ledde till partiell härdsmälta, innan man förstod vad som hänt och kunde återställa kylningen av härden). 

Jag gillade Amish byn bäst och deras fantastiska tygbutik och Quiltmuseeum. De hade allt där, även alla dessa saker jag inte visste att jag behövde. Jag köpte en gummiring till min sy hörna för undertrådarna och en bok om quiltning som jag inte kunde motstå. Undra bara när jag skall få tid att sitta och quilta i höst? Men det kanske går att klämma in mellan TV tablåerna, i mitt ytterst begränsade TV utbud som SVT, Kunskapskanalen, TV4 och Barnkanalen bjuder på.

Sedan satt vi i bilen i 8 timmar, stannade och åt lite på vägen och sängplats fick motel 6 stå för i Buffalo. Vi var framme 22.18 precis i tid för våra TV serier vi har börjat följa.