måndag, juli 11, 2011

Salt Lake City och Antelope Island, dag 9

Vaknade upp till ännu en dag. Efter frukosten upptäckte jag att vårt förra hotell i Reno hade dragit fel summa från mitt konto, två gånger. Så i nuläget har vi betalat 2x190$ istället för 119$ som det skall vara, vi har mailat och fyllt i ett formulär och nu hoppas jag på att få tillbaka pengar, annars var vårt väldigt billiga boende i Reno semesterns dyraste. Nu väntar en heldag i Salt Lake City/mormonernas huvudstad. Funderade ett kort slag på om jag skulle ta och bli mormon, men jag övergav tanken innan hjärnan hade formulerat den till ord. Men deras tempel är pampigt i kvällsljus och för all del i dagsljus också. Vi var med på deras orgelkonsert och det var trevligt, konserten avslutades med signatur melodin från Monte Pytons "Flygande Cirkus" och det får de poäng för.
Tabernaklet i Salt Lake City
Lunchen intogs på Denny's restaurangen och bestod av kyckling- och äpplesallad, som dock kom till bordet utan sina äpplen. Men då vi frågade efter våra äpplen kom de snabbt ut på bordet på ett fat, för övrigt mycket goda äpplen. Efter lunchen åkte vi ut till Antelope Island. En mycket vacker ö i The Great Salt Lake. Vi såg vackra vyer, många fåglar, stora spindlar och vilda Bisonoxar som strövade runt bland kullarna och vattenhålen.
Antelope Island