torsdag, juli 29, 2010

Dag 3 av 6 (och 15 dl regn)

Ja, idag var den stora (och utlovade) regndagen. Jag vet att man inte mäter regn i dl, men min brist på regnmätare tvingar mig. Idag har det regnat 15 dl här på Nåttarö, tror att den omedelbara brandrisken är över nu. Spenderade ena halvan av dagen inne i tältet med bonus syrran innan jag följde henne till båten och den andra halvan av dagen var jag inne i tvättstugan. Det kanske inte låter så kul, men då kan jag lugna alla med att jag bara roade mig. Jag har inget att tvätta, det är nog det bästa med att campa, man kan vara rätt skitig utan att sticka ut på något som helst sätt. Jag laddade datorn i tvättstugan, det var därför jag var där. Vill kunna nattuggla i tältet med film och bloggande. Passade också på att ladda kameran och mobilen, torka håret och kläderna. Sedan skrämde jag slag på en mamma och hennes dotter också, bara genom att artigt säga hej då de kom in. Mamman ryckte då till sig sitt barn och vände omedelbart på klacken och gick, utan att hälsa tillbaka. Kanske trodde hon att jag var värsta uteliggaren, men vänta lite det är jag ju, tältare ligger ju utomhus. Så kanske gjorde hon trots allt rätt, men ett artigt hej var jag väl ändå värd? Eller så luktar jag trots allt illa? Tur att jag solocampar nu. Regnet upphörde kl. 19.00 och nu är jag tryggt tillbaka i mitt tält och skall sova.