lördag, juli 03, 2010

Dag 3 av 11

Vaknade kl.08.15 och då var det varmt i tältet, for fort ut i friska luften och styrde mina steg mot frukostbordet. Yoghurt och müsli med svarta vinbärs sylt och en halv grapefrukt. Kröp i en källargång för att hjälpa till med en varmvattenberedare, tur att jag gillar småkryp. Sedan väntade dagens lunch på mig fiskgryta med ris, grönsaker och glass med maränger och chokladsås till efterrätt. Eftermiddagen spenderade jag i Hemse på Hemsedagen och utflykten avslutades med en fika på "stans" enda café. Sedan var det sol och bad som gällde. +26,5 grader i havet, lika klart och härligt vatten som igår. Fiskar och barn lekte och plaskade runt om kring mig där jag utövade min vardagsmotion, genom att simma fram och tillbaka/ springa i vattnet ut till simvänligt djup. En härlig tredje dag på min semester. I morgon ska jag få tårta, hoppas det är jordgubbstårta...men det är en annan historia att berätta om. Klockan är 21.39 och jag bloggar från tältet. Sovdax nu.