tisdag, juli 20, 2010

Dag 6 av 7


Ingen shopping idag, förutom på uppdrag av en vän, så det räknas inte. En skön dag på stranden sammanfattar min dag. Cirka 17 grader i vattnet, växlande molnighet och 24 grader i luften. En perfekt, vilsam dag. Cyklade hem vid 15 tiden och började det mödosamma packandet. Att få plats med all shopping i en väska som var full redan när jag åkte hit är en konst, men den Gud jag tror på är en Gud som gör under och nu är väskan och alla grejer packad och klar. Gjorde Pizza till middag med champinjoner, tomater, parmesan- och mozzarellaost samt rockolasallad. Kvällsfikat tog vi med oss till en sjöbod vid älvkanten i Gäddvik. Där satt vi och myste i solen, drack rött te, åt kladdkaka, samtalade om livet, läste om att pilgrimsvandra tillsammans med Gud, sjöng psalmer och hymner tills solen sakta började att gå ner. Bloggandet får bli avslutningen på min sista dag i Norrbotten och Luleå. Besöket hos min vän är över, för den här gången vill säga. I morgonbitti åker jag hem, full av intryck och fina minnen.