lördag, juli 10, 2010

Dag 10 av 11

Okey hur spenderar man bäst sista dagen på Gotland? Jag åkte till tippen med mina vänner, höll på att smälla upp bildörren på en lömsk bildåre som dök upp från ingenstans (som dessutom petade på sin bildörr på vita fläckar och såg allmänt sur ut och jag var inte äns i närheten av hans dörr med min blåa bildörr, blev sur och vägrade bada. Jepp, ni läste rätt jag badade inte, missade inte så mycket ty algerna hade blåst in under natten. Sedan åt vi pasta sallad till lunch med limemarinerade jordgubbar med grädde till efterrätt. Gott. Eftermiddagen spenderade jag på gräsmattan i gassande sol som skulle ha tagit livet av mig om det inte var för den fina duschen som blev klar i veckan. Ett eftermiddags fika med goda vänner hanns med också innan jag började packa det värsta. Kvälldopp var ett måste, för bada måste man göra varje dag. Det var ett mycket uppfriskande dopp, +17 grader kallt var det. Läste ut min deckare, hm...hoppade 150 sidor och läste slutet. Mördaren var hennes lärare, känns väldigt bra att veta trots att själva handlingen i boken liksom försvann i hoppet. Men slutet gott allting gott, sägs det ju och nu är min Gotlandsresa nästan slut. I morgon är det hemresedag och ihop plock av tält och pinaler.