torsdag, juli 08, 2010

Dag 8 av 11

Läste en ny deckare på förmiddagen, var smakråd vart badrums ateraljerna skulle sitta, gjorde ett Pilates pass på gräsmattan och njöt av livet i största allmänhet. Lunchen åt vi på en restaurang i Burgsvik och där inträffade ett oplanerat fall i en trappa. Jag kom gående med min lunch bricka framför mig och lyckades missa att det var en trappa där, så jag föll två trappsteg med bricka och allt. Tog emot mig med båda knäna i stenplattorna och brickan damp i backen med en faslig smäll som fick alla lunch gäster att stanna upp i ätandet. Tånageln och vänsterknä fick en rejäl smäll med skrubbsår och svullnad. Men jag krossade inget, varken knän eller glas. Efter lunchen väntade ett svalkande bad, 24 grader varmt i vattnet, badade bara lite för knät gjorde faktiskt ganska ont. Solade och läste bok på stranden, tills jag gav upp klockan 15 på grund av värken i knät. En mindre lyckad dag, men jag somnade vid gott mod. Det är tur att jag tål en del...