söndag, juli 18, 2010

Dag 4 av 7

Vaknade till kyrkklockornas stillsamma inbjudan att fira gudstjänst. Klockan var 10. Gudstjänsten firade vi i Örnäsets kyrka, men innan dess åt vi frukost och lyssnade till ytterligare två klockringningar. Det var trevligt med liturgi och psalmsång igen och kyrkan är mysig och fin. En trevlig fruktstund avslutade gudstjänsten och ute hade regnet börjat droppa ner. Skönt att vi tog bilen trots allt.

Efter kyrkan åkte vi och handlade. Jag hade gott eller dåligt inflytande på min vän som kom
ut ur affären med 19 nya DVD filmer, jag var måttligare och köpte bara två. Men och andra sidan har jag 178 stycken hemma och min vän har nu cirka 22. Sill, ägg, gräslök och min egenhändigt odlade mandelpotatis var dagens lunch. Gott! Och sött kyrkfika fick jag lära mig var obligatorisk på en söndag, så lunchen avslutades med en blåbärsmazarin. Efter lunchen åkte vi till Kronan och skulpturparken där och då lyste solen trotsigt fram på oss trots blåsten. Det är så sant som det är sagt, att efter regn kommer det sol. Min favorit var den röda spiraltrappen, som tog oss upp mot tallkronan och vi fick känna på hur det är att svaja i vinden. En häftig upplevelse.