måndag, juli 19, 2010

Dag 5 av 7


Jag trodde fredagen var den stora shoppingdagen, men jag hade fel. Idag var den stora shoppingdagen. Helt klart var det så. Har spenderat jätte mycket pengar på mig själv och det känns faktiskt riktigt bra.Först köpte jag ett par Fjällräven byxor, sedan köpte jag en keramik vas, en limegrön klänning, ett brödfat i trä och näver, en virkad sjal/halsduk, en glass och mat till i morgon. Nu är det nog på tiden att jag åker hem till Stockholm igen, så att jag får några kronor kvar till hyra och mat. Nä, skojar bara, har ett par kronor kvar trots allt. Lunchen intogs i stadsparken ackompanjerad av trubadurer, kycklingwok(goda rester) och därefter mera shopping. Ja, inte mera i betydelsen att jag köpte fler saker än de jag redan har räknat upp, bara det att själva shoppingen var utspridd över förmiddag och eftermiddag. Kom hem lagom till att ta ut fisken i frihet, min goda vän lagade sedan en fantastiskt god fiskgryta kan man nog kalla det. En kopp rött te på sängkanten avslutade kvällen, för man måste ju se ljuset innan man släcker ner för kvällen.