tisdag, juli 27, 2010

Semester på Nåttarö


Fullastad med ryggsäckar och rullvagn packade vi in oss i bilen och körde iväg mot Nynäshamn. Båten till Nåttarö avgick enligt tidtabell, men vände efter att ett anrop nått dem om att Sl-bussen var försenad. Vi fick vänta på ett par resenärer, innan båten slutligen styrde mot ön. Väl framme sattes tält och min nya tarp upp och det blev ett bra tältläger. Jag och min bonus syster ska bo där. Jag har nämligen fint besök i två dagar av henne, sedan solotältar jag till på söndag. Soligt och varmt idag här på Nåttarö, men släke och väldigt kallt i vattnet +16-17 grader. Vi vinkade iväg föräldragenerationen, slog runt på affären och frukosten inhandlades. Sedan spelade vi kort och lagade mat på triangakök. Gas aggregatet fungerade ljuvligt och ingen blev sprängd i luften. Härligt! Undrar lite smått hur man klarade av att campa förr i tiden, typ under medeltiden, innan datorerna gjorde sitt intåg i världen. För med på resan finns naturligtvis mobilt bredband, dator, digitalkamera och mobiltelefon. Nu skall datorn iväg på laddning så vi kan se nattbio i tältet.