tisdag, juli 06, 2010

Dag 6 av 11

Idag har jag köpt, hm... jag och jag, dom jag är hos har köpt ribbor till sju stycken skärmar som jag har erbjudit mig att bygga ihop och klä med tyg. Det är super kul att snickra tycker jag, jag har redan sågat till alla bitarna och väntar bara på att skruvdragaren skall ladda. I morgon kväll skall jag skruva skruvar. Dagarna viger jag ju till sol och bad såklart, ty arbeta har sin tid och sola sin.

Det har varit en rolig dag, förutom besök på brädgård har vi badat i Ronehamn. Vattentemperaturen var mycket behaglig på 25 grader, himlen var mulen och värmen tryckande, så det var verkligen härligt att doppa sig. På kvällen blev det tårta och jordgubbar, mycket mysigt och gott! Semestern börjar ta ut sin rätt, känner mig halv trött och längtar lite till min säng hemma där jag bor. Visserligen är min luftmadrass inte så tokig, men ens säng är alltid ens säng...

Ps. Vi har haft väldigt trevliga dagar här på Gotland och skrattar mycket och länge, även om jag är en aning kvällstrött...Ds.